سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سید مجید پور طباطبایی

سید مجید پور طباطبایی

زندگینامه:

در تاریخ  یکم شهریور ماه 1336 در تهران متولد شدم، سه سال اول ابتدایی را در قم خواندم از تابستان 1345 به تهران منتقل شدم.

دیپلم ریاضى خود را در سال 1354 از دبیرستان محمد على فروغى تهران دریافت کردم. از سال 1350 مشغول آموختن زبان انگلیسى در مؤسسات انگلیسى شکوه، ملى زبان، انجمن ایران و آمریکا (کانون زبان فعلی) بودم. در همان سال در کنکور سراسر در رشته ی زبان انگلیسى مدرسه عالى ادبیات و زبانهاى خارجى پذیرفته شدم. تحصیل در دوره ی کارشناسى مدت سیزده سال طول کشید و در سال 1367 از دانشگاه علامه طباطبایى فارغ التحصیل شدم. علاقه به ادبیات و سینما از سال 1349 به واسطه ی آشنایى و رفاقت با یکى از اقوام (که دانشجوى رشته فیزیک دانشگاه تهران بود) در اینجانب شکل گرفت. (این علاقه منجر به تسلّط نسبى به ادبیات و سینماى قبل از انقلاب ایران و جهان شد که البته با هدایت و راهنمایی‌هاى مرحوم آیت الله حاج شیخ على صفایى حایری(ره) (مشهور به عین – صاد) شکل و سمت و سوى مناسب شد.

ادامه مطلب...

«سید مجید پور ‌طباطبائی» در همایش کاربردی «سینمای ضدفتنه»

«سید مجید  پور ‌طباطبائی»، محقق و پژوهشگر ، آغاز پژوهش در مورد تاریخ زندگی و سیرة پیامبر اسلام (ص) را در اروپا به سال های میانی قرن یازدهم میلادی مربوط دانست و اظهار داشت: تصویر پیامبر در این پژوهش ها معمولا همراه با غرض‌ورزی بوده است و این کج‌بینی‌ها به صورتی است که به پیامبر(ص) شکلی انسانی داده‌اند و قرآن کریم را حاصل تراوشات ذهنی یک انسان عامی خوانده‌اند.  

 به گزارش قرآن بلاگ به نقل از خبرگزاری فارس ، بخش دوم همایش کاربردی سینمای ضدفتنه، با حضور مجید پورطباطبایی، ابوالحسن علوی‌طباطبایی، نادر طالب‌زاده و سعید مستغاثی در محل «خانه سینما» برگزار شد.

بنا بر این گزارش، قسمت دوم این همایش با نمایش سکانس‌هایی از فیلم انیمیشن پرسپولیس (مرجان ساتراپی) و فیلم 300 (زاک اسنایدر) آغاز شد.

در ابتدای این بخش، سیدمجید پورطباطبائی آغاز پژوهش در مورد تاریخ زندگی و سیرة پیامبر اسلام (ص) را در اروپا به سال های میانی قرن یازدهم میلادی مربوط دانست و اظهار داشت: تصویر پیامبر در این پژوهش ها معمولا همراه با غرض‌ورزی بوده است و این کج‌بینی‌ها به صورتی است که به پیامبر(ص) شکلی انسانی داده‌اند و قرآن کریم را حاصل تراوشات ذهنی یک انسان عامی خوانده‌اند.

پورطباطبائی در ادامه تلمود، سفرهای مارکوپولو، تبانی تاریخی مسیحیان با مغول ها بر سر قتل عام مسلمانان، کمدی الهی اثر دانته آلی‌گیری، دستور مارتین لوتر بر ترجمه قرآن جهت اهانت و هتاکی به اسلام، دستورات اکید ناپلئون به فرماندهان خود پس از فتح مصر جهت ایجاد تفرقه در میان مسلمانان، کتاب‌های کنت دو گوینو (وزیر مختار فرانسه در ایران عصر قاجار) و ادوارد براون در مورد بهائیت، کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی و نوشته‌های تایید آمیز مونتگمری وات بر کتاب رشدی را از نمونه های تاریخی دشمنی دنیای غرب با مسلمانان از قرن ها پیش تاکنون دانست وآن ها را به تفصیل برشمرد.

این سخنران همایش در ادامه افزود: بنا بر نقل مرحوم دکتر جواد حدیدی در کتاب اسلام از نظر،ولتر نیز  در پایان عمر دیدگاه خود را نسبت به اسلام تغییر داد و مدافع حضرت رسول (ص) شد. پورطباطبائی در ادامه بیان داشت تولستوی به آسیب شناسی بهائیت پرداخته بود و حساب آن را از اسلام جدا دانسته بود.

ادامه مطلب...